Jak wygląda strój biznesowy męski?
24 stycznia 2025Męski strój formalny bywa przydatny w pracy, na spotkania biznesowe czy specjalne okazje. Jak skomponować i połączyć poszczególne elementy garderoby w tym stylu? Podpowiadamy! Co oznacza...
Hugo Boss jest jedną z bardziej znanych marek odzieżowych, to niemieckie przedsiębiorstwo może pochwalić się długą historią – istnieje od 1923 roku. Do niemieckiej firmy należy w chwili obecnej kilka brandów, a jej produkty można kupić w wielu krajach świata, także w Polsce. Oferta przedsiębiorstwa jest bardzo bogata i niezwykle różnorodna, wśród oferowanych produktów coś odpowiedniego dla siebie znajdą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, są też kolekcje zaprojektowanie dla dzieci.
Jak już wspominaliśmy, marka Hugo Boss powstała w 1923 roku, jej założycielem był niemiecki przedsiębiorca Hugo Ferdinand Boss – nazwa przedsiębiorstwa nawiązuje więc do imienia i nazwiska jego założyciela. Firma dobrze prosperowała tylko przez kilka lat od otwarcia, po kilku latach działalności H. Boss zmuszony był ją zamknąć. Działalność wznowił jednak stosunkowo szybko, bo już w 1932 roku – przypuszczalnie było to możliwe dzięki temu, że został członkiem NSDAP. W czasie drugiej wojny światowej należące do Hugo Bossa przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją mundurów dla Wermachtu i Hitlerjugend. Po zakończeniu działań wojennych przez kilka pierwszych lat firma szyła mundury dla policji i pracowników poczty. Po śmierci Hugo Bosa szefem przedsiębiorstwa został jego zięć Eugen Holy – zdecydował on, że firma zajmie się produkcją garniturów. Była to doskonała decyzja, już w latach sześćdziesiątych marka Hugo Boss była znana praktycznie w całej Europie. Na początku lat siedemdziesiątych wizerunek marki został odświeżony, ambasadorem marki został między innymi amerykański aktor Sylwester Stallone oraz niektórzy kierowcy Formuły 1 i modelka Kendall Jenner.
Przez kilkadziesiąt lat firma Hugo Boss kierowała swoją ofertę wyłącznie do mężczyzn, pierwsze kolekcje adresowane do kobiet w ofercie marki pojawiły się dopiero w latach dziewięćdziesiątych. W asortymencie marki dostępne są w chwili obecnej kolekcje obejmujące ubrania w bardzo różnym stylu, zarówno formalne, jak i sportowe. Z czasem firma Hugo Boss zaczęła oferować nie tylko ubrania, jej oferta została rozszerzona o perfumy, bieliznę, okulary, zegarki, obuwie i wyroby ze skóry. W 1992 roku większość udziałów w przedsiębiorstwie przejęła spółka Marzotto S. P. A. z Valdagno, od tego momentu w ramach marki powstało kilka brandów, na rynku odzieży adresowanej do mężczyzn są to: Hugo, Hugo Boss, Boss, Baldessarini. Główną marką firmy jest Boss Man, który jest podzielony na trzy zależne od niej marki – Orange Label (kolekcje obejmują miejską odzież sportową), Black Label (oferowana jest odzież biznesowa i o charakterze rekreacyjnym), Green Label obejmująca odzież outoodorową.
Wysoka jakość wszystkich oferowanych produktów, dostosowywanie wszystkich oferowanych produktów do najbardziej aktualnych trendów sprawia, że Hugo Boss to firma, która zaliczana jest do jednych z najbardziej luksusowych marek odzieżowych na świecie. Historia Hugo Boss jest mocno kontrowersyjna, od lat marka robi wiele, aby potencjalni klienci nie kojarzyli jej z działalnością na rzecz nazistów. Osoby, które ucierpiały w wyniku jej działalności w okresie drugiej wojny światowej zostały oficjalnie przeproszone, marka sponsoruje też wielu sportowców, ufundowała również nagrodę dla artystów imienia Hugo Ferdinanda Bossa. Z pewnością niewiele osób wie, że historia Hugo Boss jest trochę związana z Polską – na początku XXI wieku część produkcji odbywała się w zakładach odzieżowych w Łodzi i Radomiu.
W początkowym okresie działalności domu mody Hugo Boss po oferowaną przez niego odzież sięgali przede wszystkim klienci w wieku 40 plus. Z czasem została jednak stworzona linia Hugo adresowana do młodszych klientów, także dla dzieci. Dziecięce kolekcje marki Hugo Boss obejmują ubranka i akcesoria dla noworodków i niemowlaków, maluchów w wieku od szóstego miesiąca do trzech lat oraz dla dzieci i nastolatków w wieku od czterech do szesnastu lat – dziecięce i młodzieżowe ubrania projektowane są w wersji dla dziewczynek i chłopców. Ubrania marki charakteryzują się prostym fasonem, ale mimo to nie są pozbawione wyjątkowego charakteru. Projektant Hugo Boss to między innymi Jason Wu, któremu powierzono funkcję dyrektora kreatywnego kobiecej linii marki – jego pierwszą kolekcję zaprojektowaną dla niemieckiej marki można było zobaczyć w lutym 2014 roku podczas odbywającego się w Nowym Jorku tygodnia mody.
0Komentarze